De energie van morgen – waterstof, brandstofcellen en de vooruitzichten voor een schonere planeet

De waterstofeconomie is het onderwerp van veel discussies die vaak meer op ideologische debatten lijken dan geworteld in de realiteit. Dit komt mede doordat de literatuur over dit onderwerp ofwel erg technisch is ofwel geschreven als een vorm van wishful thinking daydream.

Het is een boek dat de moeite waard is om te lezen voor iedereen die geïnteresseerd is in vormen van hernieuwbare energie. De schrijver Peter Hoffmann promoot al meer dan 30 jaar het gebruik van waterstof als brandstof. Met dit boek bewijst hij dat hij niet alleen zijn spullen kent. Maar kan het ook in duidelijk toegankelijke termen presenteren.

Vanwege zijn achtergrond als voorvechter van deze energievorm zou men een zekere preoccupatie ten gunste van waterstof kunnen verwachten. Ik vond dat dit niet het geval was, zijn standpunt is duidelijk, de informatie in dit boek stelt de lezer in staat een eigen onderbouwd standpunt in te nemen.

Zelfs de hoofdstukken die de chemische eigenschappen van waterstof behandelen, zijn geschreven in een boeiende objectieve vorm. Zijn mening over de energie die nodig is om de brandstof, het transport en de verdere ontwikkeling van de brandstofcel zelf op te wekken, hebben allemaal hun plaats in het boek. En er blijven uitdagingen bestaan, deze technologie staat niet op het punt om binnen twee weken utopie te bewerkstelligen.

Zijn analyses over de noodzaak om ons koolstofgebaseerde energiepatroon om te zetten in een meer ecologisch vriendelijk patroon zijn duidelijk en niet een van die wijzende vinger-analyses die sommige ecologische groepen lijken te prefereren. Zijn toon blijft stevig vanuit zijn eigen standpunt, maar staat open voor rede.

Hoffmann bespreekt een vrij uitgebreide hoeveelheid mogelijkheden voor de brandstofcel, naar mijn mening overdrijft hij dit een beetje. Toen ik ze doorlas, kreeg ik het gevoel dat we gelijk hadden, laten we verder gaan. Ik weet niet zeker of met opzet of niet, maar andere waterstoftoepassingen en mogelijkheden worden een beetje overschaduwd door deze preoccupatie.

Een punt dat tot misverstanden kan leiden, is het feit dat hij vrijelijk van maateenheid verandert. De meeste van zijn beoogde publiek zullen geen vaste energieconversieformules in hun hersenen hebben.

Waterstof-brandstofcelgenerator – Hoe brandstofcel-energie werkt

Het duurde niet lang voordat de generator van waterstofbrandstofcellen populair werd. Toch is er nog heel weinig bekend over hoe deze apparaten eigenlijk werken. In dit bericht gaan we enkele van de belangrijkste punten bespreken over waterstofbrandstofgeneratoren en hoe ze werken. We gaan ook bespreken hoe waterstof en brandstofcellen uw leven misschien ten goede kunnen veranderen.

Waterstofgeneratoren zijn relatief eenvoudige apparaten waarmee u water kunt scheiden van de twee hoofdelementen (waterstof en zuurstof). Dit wordt gedaan door middel van een elektrolyseproces waardoor we het gas of het hydroxigas creëren. Dit gas kan vervolgens door verschillende soorten voertuigen worden gevoerd om het brandstofverbruik te verhogen. Er zijn een aantal verschillende brandstofcel-energie-apparaten. Een belangrijk type is de droge cel waterstofgenerator. De droge-cel-waterstofgenerator is de meest efficiënte van de twee typen generatoren. De andere is de natte-celgenerator.

Een droge-celgenerator wordt meestal uitgevoerd met stalen platen. Het aantal platen kan per bouwer verschillen. Op de meeste cellen zijn er zes stalen platen, één positieve, één negatieve en 4 natuurlijke platen. Nu, afhankelijk van het type voertuig, zal de droge cel op de platen moeten worden verhoogd. Omdat grotere motoren een grotere bron nodig hebben om het maximale rendement te behalen.

Dit zijn slechts de belangrijkste onderdelen die nodig zijn om uw apparaat te bouwen. Er zijn echter verschillende andere onderdelen die we hebben weggelaten, zoals de afstandhouders, bouten, plexiglas en vele andere. In plaats van je te vervelen met de volledige schema’s van alles wat nodig is. Het is het beste om u een basisoverzicht te geven van wat nodig is om een ​​waterstofbrandstofcelgenerator te bouwen.

Deze apparaten hebben een breed scala aan voordelen, waaronder een mooie fiscale stimulans. De fiscale stimulans kan komend belastingseizoen worden geïmplementeerd zodra u het apparaat hebt geïnstalleerd. Het bedrag dat men zou kunnen ontvangen, varieert, maar gebruikers van deze apparaten hebben meer dan tweeduizend dollar van hun inkomstenbelasting gekregen, alleen maar om het apparaat op een van hun voertuigen te installeren. Een ander voordeel van het gebruik van brandstofcel-energie is dat het tien keer veiliger is voor het milieu. Dit komt doordat waterstof heter verbrandt dan gewoon gas / diesel. Om nog maar te zwijgen over de enige uitstoot die door deze apparaten wordt uitgestoten, is water zelf.

Waterstofaangedreven brandstofcelauto – Hoe kunt u uw auto op water laten rijden?

Wilt u uw eigen brandstofcelauto op waterstof? Tegenwoordig kunt u uw auto ombouwen om op waterstof te rijden. Door de waanzinnige stijging van de brandstofprijzen in de afgelopen tijd, is het steeds dringender dat mensen alternatieven voor brandstof moeten zoeken. Dit komt doordat de aanvoer van benzine elke dag lager en lager wordt. Maar kan waterstof een auto echt effectief aandrijven?

De meest beschikbare en betaalbare energiebron van vandaag lijkt waterstof te zijn. Hoewel er ook veel alternatieven zijn, zoals elektrische auto’s, is er al bewezen dat brandstofcelauto’s op waterstof meer kosteneffectief zijn.

Door dit systeem in uw auto te installeren, kan het voertuig waterstof gebruiken in plaats van benzine als aandrijving. Waterstof kan worden verbrand om het voertuig van stroom te voorzien en verbrandt veel schoner dan benzine, omdat de bijproducten van dit proces water en zuurstof zijn in plaats van schadelijke koolstofemissies.

Het transporteren van waterstof kan erg kostbaar zijn, dus de beste manier om uw auto ermee te laten rijden is om dit gas uit water te halen. Dit gas verbrandt veel schoner dan benzine en is gemakkelijk en goedkoop te verkrijgen.

Veel autobedrijven onderzoeken de implementatie van deze technologie in toekomstig ontwikkelde auto’s. Het is een zeer haalbare optie die geweldig is voor het behoud van het milieu.

De uitstoot van koolstofuitlaten van auto’s op benzine is sterk gekoppeld aan de opwarming van de aarde, en dit is een zeer urgent probleem. Door een waterstof on-demand systeem te gebruiken, kunnen we ons milieu beschermen.